Diabetes can damage the nerves that transmit signals through your body. This nerve damage is referred to as diabetic neuropathy. When you have diabetes, you’re more likely to have elevated levels of sugar and triglycerides floating around in your blood. Obviously the best way to prevent or delay the onset of diabetic neuropathy is to control your blood sugar and blood pressure.

Schädigung der Nerven

Die durch Diabetes verursachte Nervenschädigung kann sich in einer Vielzahl von Komponenten und Funktionen des Körpers manifestieren. Die Symptome variieren je nach Art der diabetischen Neuropathie, die Sie haben. Bei der autonomen Neuropathie handelt es sich um eine Gruppe von Symptomen, die bei einer Schädigung der Nerven auftreten, die die täglichen Körperfunktionen wie den Blutdruck steuern, rate, sweating, digestion and the draining of your bowel and bladder emptying, and digestion. It causes significant disruption to the functioning of the body.

Mononeuropathie oder fokale Neuropathie ist eine Schädigung eines bestimmten Nervs im Gesicht, in der Brust (Körpermitte) oder im Bein. Sie tritt am häufigsten bei älteren Erwachsenen auf. Eine Mononeuropathie tritt häufig plötzlich auf und kann zu starken Schmerzen führen. In der Regel führt sie jedoch nicht zu langfristigen Problemen. Die proximale Neuropathie ist eine seltene, behindernde Form der Nervenschädigung an Hüfte, Gesäß oder Oberschenkel. Diese Nervenschädigung betrifft in der Regel eine Körperseite, was die Beweglichkeit einschränkt, breitet sich aber selten auf die andere Seite aus.

Die diabetische periphere Neuropathie (DPN) ist die häufigste Form der diabetischen Neuropathie und ist das Hauptthema dieses Aufsatzes. Die DPN ist eine Schädigung der Nerven, die das Empfinden von Schmerz, Kälte und Wärme ermöglichen. Sie betrifft in der Regel die Beine und Füße, gefolgt von den Armen und Händen. Die Symptome sind nachts oft schlimmer. Es kann aber auch sein, dass Sie keine Symptome haben, obwohl Ihre Nerven geschädigt sind.

How common is diabetic neuropathy? About half of the people in North America and Europe who have diabetes also have some sort of nerve damage. Indeed 2 out of 10 people already have diabetic peripheral neuropathy when they are first diagnosed with diabetes. Someone that has prediabetes, is obese or has metabolic syndrome (three out of four of high blood sugar, high blood pressure, higher cholesterol and belly ) has a much greater prospect of becoming DPN than a healthy individual.

Über die Tests

What are the tests for diabetic peripheral neuropathy? Your doctor will conduct a series of tests to find out whether you have DPN. First they will visually check your legs and feet, searching for cuts, sores and problems with your flow. Then he might watch you walk to look at your balance. He or she’ll also need to know how sensitive you are to light touches. The health care provider may dangle a thin piece of thread or string over your foot, as you look away, touching your foot from time to time using the series to find out if you notice. In another test he might use a tuning fork on your feet and feet to see how sensitive you are to vibrations.

Your health care provider will also tackle some blood and urine tests. These help them to monitor your blood sugar and triglyceride levels. Some of the symptoms of DPN can be quite debilitating, making and even sleeping comfortably at night extremely tough. Additionally, DPN makes it more likely you might find a serious infection in one of your toes. This is because the decreased capacity to feel pain related to this sort of neuropathy means you might not detect minor cuts, blisters or other injuries to your feet as you can’t feel them.

Gut zu wissen

Indeed they could become seriously infected, meaning that in the event you don’t get the appropriate care in a timely fashion, you could lose a foot or a foot through amputation. DPN. Severe neuropathy can weaken the bones of your foot. Because of this, the bones can crack or break. If it’s caught early enough, and after a period of , a skilled physician can treat Charcot foot with braces and special shoes. Serious situations, however, would require surgery.

Die Schäden, die eine diabetische periphere Neuropathie an den Füßen verursacht, können nicht rückgängig gemacht werden. Es gibt jedoch zahlreiche Möglichkeiten, die Schmerzen zu lindern und zu verhindern, dass sich die DPN verschlimmert. Produkte zur Betäubung der Haut, wie Lidocain, können helfen, die Schmerzen zu überdecken. Medikamente für die Behandlung von (z. B. Citalopram) und Krampfanfälle (z. B. Gabapentin) können die Schmerzen verringern.

Dieser Autor hat Neurostil (Gabapentin) als sehr hilfreich empfunden, um die Schmerzen in den Fußsohlen aufgrund der DPN zu lindern. Darüber hinaus kann eine physikalische Therapie in Form spezieller Übungen zur Wiederherstellung des Gleichgewichtssinns und der Empfindungen in den Füßen Sie auf Trab halten (und gleichzeitig Ihre Stimmung verbessern). Wenn Sie nach "Übungen für periphere Neuropathie in den Füßen" googeln, finden Sie zahlreiche Vorschläge.

Schlussbemerkung

You may use a mirror so find the undersides of your bottoms. If you discover any issues that don’t clear up in a day or so, you should see your physician. Keep your feet clean. You should wash them every evening in warm , testing the water to be certain it’s not too hot before you put your toes in. Ensure to dry them thoroughly after. When you’re lying down, put your feet up (on cushions, say) to keep your circulation going. Wriggling your feet will also help keep your feet healthy. The width has to be sufficient for your feet. Make sure the salesman goes to the problem of measuring your feet correctly. Various kinds of runners are best, particularly those with gel or air-cushions from the bottoms. Consider using inserts or buy special shoes for diabetics.